trainingen
Goed communiceren is een ware kunst. Het lijkt eenvoudig en toch valt het in de praktijk best nog wel tegen. En lijkt het niet altijd de aandacht te krijgen die het verdient. Terwijl het juist zo belangrijk is! Als er goed wordt gecommuniceerd, valt onderlinge ruis weg en gaan mensen elkaar echt begrijpen, wordt er oprecht en met aandacht naar elkaar geluisterd. Door goede communicatie gaan teams intern en extern beter functioneren omdat de onderlinge samenwerking zoveel beter gaat, in combinatie met meer begrip en respect voor elkaar. Communicatie is dé basis voor goed functioneren!
Individuen en teams beter laten presteren
Betere prestatie door optimale communicatie, daar gaat het om. Afhankelijk van de doelstelling is er juist oog voor het individu danwel voor de samenwerking binnen het team.
De trainingen en workshops worden op locatie aan groepen gegeven tot max. 14 personen. Dit kan een team van werknemers zijn, maar bijvoorbeeld ook een groep vrijwilligers. En op aanvraag zijn grotere groepen ook mogelijk.
Focus op vrijwilligers en werknemers in zorg- en welzijnsorganisaties
Onderstaande trainingen worden gegeven aan vrijwilligers en werknemers in diverse zorg- en welzijnsinstellingen en andere maatschappelijke organisaties. Door aan te sluiten bij de belevingswereld van de deelnemers en voor hen relevante thema’s aan bod te laten komen, worden ze op adequate wijze getraind.
Theorie en praktijk gaan hand in hand
De trainingen zijn praktisch van aard; wat je vandaag leert breng je morgen al in de praktijk.
De theorie wordt kort en bondig gepresenteerd waarna de deelnemers aan de hand van praktische oefeningen (afgestemd op hun werksituatie) aan de slag gaan om zich de vaardigheden eigen te maken. Communiceren leer je met name door het veel te oefenen en daarom besteden we er veel aandacht aan. Op basis van gerichte feedback worden de leereffecten versterkt. De inzet van een trainingsacteur geeft extra toegevoegde waarde aan de training.
Training op maat
Natuurlijk is een workshop of training op maat altijd mogelijk. In het intake gesprek inventariseren we wat de gewenste leerdoelen zijn, zowel qua inhoud als qua gewenst zichtbaar gedrag. Een duidelijk doel draagt immers bij aan een goed rendement van de training. En staan we ook stil bij de verwachtingen en eventuele eerdere initiatieven op dit vlak. Ook is het mogelijk dat we enkele deelnemers van tevoren spreken over gewenste leerpunten en verwachtingen. Vervolgens ontwikkelen we de training zodanig dat deze nauw aansluit op de gewenste doelen.
Indien gewenst adviseren we graag wat er voor nodig is om ook op de langere termijn een blijvend en duurzaam resultaat te krijgen. Daar kunnen zowel de opdrachtgever als wij een actieve rol in spelen. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om nog een “terugkombijeenkomst” te organiseren danwel verdiepende trainingen te geven.

Lidy
“Door aandacht te schenken aan de ander, zorgt die verbinding voor openstaan voor ontwikkeling, zowel bij die ander als bij mij!“
Norbert
“Mensen helpen in hun ontwikkeling is mijn drijfveer. Ik ervaar het als zinvol en het geeft mij plezier en energie!”